Acasă Cool Vinul Ingrasa?

Vinul Ingrasa?

vinul ingrasa

Vinul este unul din cele mai populare bauturi acoolice din lume si o bautura nelipsita in anumite culturi.

Este normal sa savurati un pahar de vin cand va intalniti cu prietenii sau cand va relaxati dupa o zi lunga, insa probabil va intrebati daca prea mult vin nu cauzeaza cumva si cresterea in greutate.

Acest articol trece in revista caloriile din vin, cum poate fi comparat cu alte bauturi alcoolice si daca, consumat in exces, poate duce la cresterea in greutate.


Caloriile din vin

 Vinul este o bautura alcoolica obtinuta prin fermentarea sucului de struguri.

Majoritatea caloriilor din vin provin din alcool si diverse cantitati de carbohidrati.

De vreme ce vinul nu este considerant, in mod special, bogat in calorii, este usor sa il consumati in exces. Totusi, caloriile din vin se pot depune.

Aveti aici cateva varietati obisnuite de vin si calculul de calorii pentru o cantitate de 5 uncii (148 ml). (1 sursa verificata)

Variety Calories
Chardonnay 123
Sauvignon blanc 119
Pinot noir 121
Cabernet 122
Rosé 125
Prosecco 98

 

Bineinteles, caloriile din vin variaza si numarul exact depinde de tipul acestuia. Vinurile seci au de obicei mai putin zahar si, implicit, mai putine calorii decat vinul dulce, pe cand vinurile spumoase au cele mai putine calorii.

Chiar daca caloriile dintr-un pahar de vin par semnificative, cateva pahare insumeaza 300 de calorii, iar o sticla intreaga are cu mult peste 600 de calorii. In functie de cantitatea consumata, vinul poate contribui cu un numar semnificativ de calorii extra in aportul dumneavoastra zilnic. (2- sursa verificata)

Ca si comparatie, o cantitate de 12 uncii (355 ml) de bere slaba are in jur de 100 calorii, pe cand aceeasi cantitate de bere normala are aproape de 150 de calorii – cu atat mai mult daca este o bere tare. (3 – sursa verificata)

Pe cealalta parte, un shot de 1.5 uncii (44 ml) de votca are 97 de calorii.

Daca le punem una langa alta si le comparam, vinul are putin mai multe calorii decat o bere usoara sau decat majoritatea lichioarelor, dar mai putine decat o bere normala sau tare.

Combinatiile cu sucuri sau carbogazoase pot creste semnificativ continutul de calorii si carbohidrati din bauturile distilate, precum votca, gin si whiskey.

•PE SCURT:

In functie de tipul de vin, un singur pahar contine in jur de 115-130 calorii. Insa, mai multe pahare pot reprezenta o aditie semnificativa de calorii in aportul zilnic.

 


 Alcoolul si cresterea in greutate

 O cantitate prea mare de vin va poate determina sa consumati mai multe calorii decat puteti arde, ceea ce poate conduce la o crestere in greutate.

Pe deasupra, caloriile din alcool sunt considerate de obicei calorii goale, din moment ce majoritatea bauturilor alcoolice nu asigura o cantitate insemnata de vitamine, minerale sau alti nutrienti.

Totusi, probabil ati auzit ca vinul rosu, in mod particular, poate oferi mai multe beneficii decat alte bauturi alcoolice. Vinul rosu contine resveratrol, un compus antioxidant care poate lupta cu bolile si a fost asociat cu beneficiile asupra inimii, daca este consumat cu moderatie.

Oricum, o cantitate prea mare de vin pare sa depaseasca posibilele beneficii si contribuie la excesul de calorii din procesul metabolic.

In completare, bauturile tari pot duce la crestere in greutate si in alte feluri decat prin caloriile goale. Cand consumati alcool, corpul dumneavoastra le consuma intai pe acestea pentru a obtine energie, inaintea carbohidratilor sau a grasimii. Drept rezultat, acesti nutrienti se vor depune ca strat de grasime.

Consumul excesiv de alcool este asociat si cu o dieta precara din punct de vedere calitativ. Oricum, nu este clar daca acesta este un rezultat al alegerilor de mancaruri nesanatoase facute pe durata intoxicarii sau cei care beau mai des au o dieta mai nesanatoasa in general.

•PE SCURT:

O cantitate prea mare de vin poate duce la consumul excesiv de calorii si o posibila crestere in greutate. In plus, aportul excesiv de alcool poate impedica corpul sa consume energie si grasime. (3 – sursa verificata)


Alte dezavantaje

Consumul de prea mult vin sau alcool poate avea dezavantaje, dincolo de cele legate de o posibila crestere in greutate.

In general, aportul moderat de alcool nu a fost asociat cu riscuri asupra sanatatii.

Institutul National de Alcoolism si Exces de Alcool defineste consumul moderat ca pana la o bautura pentru femei si pana la doua bauturi pentru barbati, pe zi.

O bautura este definita ca 14 grame de alcool, care echivaleaza cu 12 uncii (355 ml) de bere, 5 uncii (148 ml) de vin sau 1.5 uncii (44ml) de lichior tare.

Pe de alta parte, consumul mare de alcool este definit ca patru sau mai multe bauturi la femei si cinci sau mai multe bauturi la barbati, cu o singura ocazie, pe parcursul a 5 sau mai multe zile pe luna.

De vreme ce ficatul joaca un rol important in procesarea alcoolului, aportul de bauturi tari poate duce la acumularea de grasime in ficatul dumneavoastra si poate in final sa provoace cicatrici hepatice cronice si leziuni cunoscute sub numele de ciroza.

Consumul excesiv s-a dovedit ca poate duce la un risc crescut de dementa, depresie, boala cardiaca si de anumite tipuri de cancer.

•PE SCURT:

In timp ce, consumul moderat de alcool nu se condidera ca fiind daunator, consumul mare de bauturi alcoolice pot creste riscul de a dezvolta probleme la ficat, dar si alte boli. (4- sursa verificata)


Concluzia

Un pahar de vin de 5 uncii (148 ml) contine in jur de 120 de calorii. Vinurile dulci au, de obicei, mai multe calorii, in timp ce vinul spumant are mai putine.

In plus, vinul contine putin mai multe calorii decat berile slabe si majoritatea lichiorurilor tari, dar de obicei, mai putine decat berile tari.

In timp ce un pahar sau doua de vin la ocazii probabil nu vor determina o crestere in greutate, consumul frecvent al unei cantitati excesive de vin poate contribui la acest rezultat, dar si la alte efecte negative asupra sanatatii.