Acasă Sanatate Partenerul dvs. este optimist? Cum vă afectează sănătatea odată cu vârsta

Partenerul dvs. este optimist? Cum vă afectează sănătatea odată cu vârsta

Persoanele optimiste tind să manifeste comportamente mai sănătoase și, adesea, își pot încuraja partenerii să le calce pe urme.

  • Cercetătorii spun că a fi într-o relație amoroasă cu un optimist vă poate ajuta să evitați declinul cognitiv pe măsură ce îmbătrâniți.
  • Persoanele optimiste tind să manifeste comportamente mai sănătoase, care se leagă de o funcție cognitivă mai bună.
  • Un partener optimist poate să dea exemple bune pe care cealaltă persoană le va urma.
  • A fi optimist este o calitate care poate fi învățată.

Potrivit unui grup de cercetători de la Universitatea de Stat din Michigan, secretul pentru a avea o minte mai ascuțită pe măsură ce îmbătrânești poate fi și faptul că ai un partener optimist.

Cercetările anterioare fac o corelație între optimism și persoanele cu funcție cognitivă sănătoasă. Cu toate acestea, echipa de cercetare implicată în acest studiu a dorit să analizeze dacă un partener cu o atitudine optimistă poate contribui la păstrarea funcției cognitive a unei persoane pe măsură ce aceasta îmbătrânește.

Pentru cercetarea lor, echipa a folosit 4.457 de cupluri heterosexuale din Studiul despre Sănătate și Pensionare.

Oamenii care au participat la studiu au fost americani cu vârste de peste 50 de ani. Acest grup a fost considerat un grup vast, diversificat și reprezentativ pentru populația de această vârstă.

La începutul studiului, participanții au fost evaluați pentru optimism printr-un chestionar.

Capacitatea lor cognitivă a fost evaluată la fiecare 2 ani pe parcursul unei perioade de analiză de 8 ani, persoanele fiind testate de până la 5 ori.

Evaluarea capacității cognitive a inclus teste de memorie pe termen scurt și memorie de calcul. Oamenilor li s-a cerut, de asemenea, să evalueze calitatea memoriei lor în viața de zi cu zi.

Când echipa a analizat datele, au descoperit că oameni mai optimiști au avut o funcție cognitivă mai bună.

A fi căsătorit cu un optimist a fost, de asemenea, un plus pentru o funcție cognitivă mai bună.


Ce concluzii putem trage din acest studiu

Autorul principal, William J. Chopik, doctor și profesor asistent de psihologie la Universitatea de Stat din Michigan, a explicat că există mai mulți factori de risc cunoscuți pentru declinul cognitiv. Aceștia includ predispoziția genetică, indicii biologici și factorii legați de stilul de viață.

Factorii legați de stilul de viață includ activitatea fizică, dieta sănătoasă, greutatea sănătoasă și faptul de a fi mai mobil în timp.

Optimiștii tind să aibă comportamente mai sănătoase, cum ar fi să mănânce mai bine, să fie mai activi și să fie mai predispuși să recurgă la asistență medicală preventivă, a spus Chopik.

Probabil că acesta este motivul pentru care optimismul este strâns legat de un risc mai mic de declin cognitiv.

Acest studiu oferă dovezi că a fi într-o relație romantică cu un optimist ar putea aduce și partenerului beneficii similare.

Chopik și echipa sa a ajuns la concluzia că un partener optimist ar putea să dea un exemplu de comportament sănătos pentru cealaltă persoană.

De asemenea, s-ar putea concentra și pe „ împărtășirea amintirilor” cu partenerul lor, permițându-le să-și amintească experiențele de viață mai detaliat.

Chopik a spus că munca echipei sale sugerează că optimismul ar putea fi util în evitarea declinului cognitiv asociat cu Alzheimer și alte forme de demență.

Patrick L. Hill, MA, doctor și profesor asociat de științe psihologice și ale creierului de la Universitatea Washington din St. Louis, care nu a luat parte la studiu, a spus că merită să remarcăm, însă, că autorii au găsit doar un efect modest raportat la optimismul partenerului.

Optimismul poate juca un rol”, a spus Hill, „dar este încă nevoie de multă muncă atât pentru a explica de ce, cât și pentru a contracara explicațiile alternative, înainte de a promova optimismul ca țintă de intervenție pentru promovarea funcționării cognitive.”


Putem învăța să fim mai optimiști?

Chopik a spus că, deși aproximativ 25% din optimism este ereditar, aceasta este o calitate care poate fi învățată.

Chopik a menționat că o mare parte din munca legată de crearea schimbării personalității se bazează pe faptul că oamenii trebuie cu adevărat să își dorească schimbarea, precum și pe ce pași pot face pentru a crea această schimbare.

Pentru a devenii optimist, va trebui să vă schimbați nu doar gândirea într-o mentalitate mai pozitivă și de asemenea, ar trebui să aveți senzația că ați făcut lucrurile bine și că veți putea să le faceți bine în viitor, a spus Chopik.

Oamenii pot schimba, de asemenea, modul în care văd succesul și eșecul, a sugerat Chopik.

Optimiștii cred ca succesele lor provin din interior; ei cred că eșecurile lor sunt cauzate de lucruri exterioare pe care nu le stăpânesc. Părerea lor este destul de părtinitoare.”, a spus el, dar deseori îi determină să fie mai fericiți și să aibă succes în timp”.


Ce alte măsuri putem lua pentru a ne păstra mințile agile?

Hill a ezitat să recomande cultivarea optimismului ca mijloc de prevenire a declinului cognitiv. Cu toate acestea, a spus că există mai multe lucruri pe care le-ar recomanda.

„O cale bună este aceea de a vă implica mai mult în diverse activități”, a menționat el. „Activitatea fizică poate susține sănătatea cognitivă pe măsură ce îmbătrânim.”

In plus, așa cum au menționat autorii, implicarea sociala s-a dovedit a fi valoroasă pentru menținerea funcției cognitive.” Așadar, ar fi util să rămâneți conectat cu prietenii și familia.

Chopik a fost de acord cu Hill. „Orice poate spori sănătatea fizică și reduce factorii de risc despre care am vorbit anterior poate să vă ajute.”

 „Optimiștii (și partenerii optimiștilor) tind să stea foarte bine la aceste capitole,” a adăugat el.