Acasă Cool Motivul Pentru Care Cafeaua Va Poate Deranja Stomacul

Motivul Pentru Care Cafeaua Va Poate Deranja Stomacul

Cafeaua este una din cele mai populare bauturi din lume.Nu doar ca va face mai activ, insa va poate oferi si alte posibile beneficii, inclusiv o stare de spirit imbunatatita, performanta mentala si a activitatii fizice, dar si un risc mai scazut de a dezvolta boala cardiaca si Alzheimer. (1) (2 – sursa verificata)

Oricum, unele persoane considera ca consumul de cafea le afecteaza sistemul digestiv.

Acest articol expune motivele pentru care cafeaua va poate deranja la somac.


Compusii care va pot deranja stomacul

 Cofeina este un stimulent natural din cafea, care va ajuta sa ramaneti activ.

O singura cana de cafea de 8 uncii (240 ml) contine aproximativ 95 mg de cofeina. (3 – sursa verificata)

Desi cofeina este un stimulent mental puternic, cercetarile arata ca poate creste frecventa contractiilor pe intreg tractul digestiv. (4)

De exemplu, un studiu realizat mai demult, in 1998, a descoperit ca cafeaua cu cofeina stimuleaza colonul cu 23% mai multe decat cafeaua decofeinizata si cu 60% mai mult decat apa. Acest lucru indica faptul ca cofeina va stimuleaza semnificativ intestinul gros.

De asemenea, cateva cercetari sugereaza ca cofeina poate creste productia de acid gastric, ceea ce poate va poate deranja stomacul, mai ales daca este sensibil. (5)

Acizii din cafea

In timp ce cafeina este deseori privita drept motivul pentru care cafeaua poate creea probleme la stomac, studiile au aratat ca si acizii din cafea pot juca un rol esential.

Cafeaua contine multi acizi, precum acidul clorogenic si N-alcanoil-5-hidroxittriptamida, care s-a dovedit ca intensifica productia de acid gastric. Acidul gastric ajuta la sfaramarea mancarii pentru a putea tranzita intestinul.

Pe aceasta baza, anumite persoane au afirmat faptul ca cafeaua poate agrava simptomele de arsuri la stomac, insa cercetarile sunt neconcludente in acest sens si nu dovedesc o reala conexiune.

Alti aditivi adaugati

In anumite cazuri, nu cafeaua este cea care va deranjeaza stomacul.

De fapt, deranjarea stomacului poate fi cauzata de aditivii precum laptele, frisca, indulcitorii sau zaharul, pe care mai mult de doua treimi dintre americani ii adauga in cafea.

De exemplu, aproximativ 65% din intreaga lume nu poate digera in mod adecvat lactoza, un zahar predominant in lapte, ceea ce poate declansa simptome precum balonare, crampe stomacale sau diaree, imediat dupa consumul de lactate. (6) (7)

•PE SCURT:

Cafeaua are cativa compusi care va pot deranja stomacul, precum cofeina si acizii din cafea. In plus, si aditivii obisnuiti precum laptele, frisca, zaharul sau indulcitorii va pot deranja stomacul.


Cafeaua decofeinizata va poate deranja stomacul?

In anumite cazuri, trecerea pe cafeaua decofeinizata va poate ajuta cu deranjamentele stomacale.

Acest lucru este valabil doar in cazul in care cofeina este cea responsabila penru problemele dumneavoastra la stomac.

In acest sens, retineti ca si cafeaua decofeinizata contine acizi, precum cel clorogenic si N-alcanoil-5-hidroxittriptamida, care au legatura cu cresterea productiei de acid gastric si contractiile intestinului.

Pe deasupra, si aditia de lapte, frisca, zahar sau indulcitor in cafeaua decofeinizata poate cauza probleme la stomac la persoanele sensibile la acesti aditivi.

•PE SCURT:

Chiar daca nu contine cofeina, acizii din cafea se regasesc si in cafeaua decofeinizata iar acestia, impreuna cu potentialii aditivi adaugati, va pot deranja stomacul.


Trucuri pentru a evita deranjamentele la stomac

 Daca descoperiti ca cafeaua va deranjeaza la stomac, sunt anumite lucruri care pot reduce efectele acesteia, astfel incat sa va bucurati de ceasca dumneavoastra de cafea.

Pentru amatori, daca beti cafeaua incet, prin mici inghitituri, va poate cadea mai usor la stomac.

De asemnea, incercati sa nu beti cafeaua pe stomacul gol. Cafeaua este considerata acida, asadar, sorbirea acesteia, alaturi de alte alimente, va poate usura digestia.

Iata alte cateva modalitati pentru a reduce la minim aciditatea provocata de cafea:

  • Alegeti boabele cat mai prajite. Un studiu a descoperit ca boabele de cafea, care au fost prajite mai mult si la temperaturi mai inalte, au fost mai putin acide, ceea ce inseamna ca boabele prajite cat mai tare tind sa fie mai putin acide decat boabele usor prajite.
  • Incercati cafeaua preparata la rece. Cercetarile arata ca cafeaua preparata la rece este mai putin acida decat cafeaua fierbinte.
  • Alegeti boabe de cafea cat mai mari. Un studiu a descoperit ca boabele mai mici de cafea permit o extractie mai mare a acidului in timpul prepararii. Asta inseamna ca cafeaua facuta din boabe mai mari ar putea fi mai putin acida. (8)

 In plus, daca preferati cafeaua cu lapte, insa sunteti intolerant la lactoza sau simtiti ca laptele va deranjeaza stomacul, incercati sa il inlocuiti cu un lapte provenit din plante, precum cel de soia sau migdale.

•PE SCURT:

Daca simtiti ca cafeaua va deranjeaza la stomac, incercati cateva trucuri de mai sus. In multe cazuri, prin reducerea aciditatii cafelei sau prin evitarea aditivilor adaugati ati putea reusi sa combateti problemele la stomac cauzate de cafea.


Concluzia

 Cafeaua are cativa compusi care va pot deranja stomacul.

Acestia includ cofeina, acizii din cofeina si deseori si alti aditivi adaugati, precum laptele, frisca, zaharul sau indulcitorii. Cu exceptia cofeinei, majoritatea acestor compusi sunt prezenti si in cafeaua decofeinizata.

Daca simtiti ca cafeaua va supara stomacul, exista anumite lucruri pe care le puteti face pentru a reduce la minim efectele neplacute.

Printre acestea se numara consumul acesteia alaturi de alte alimente, alegerea boabelor cu un continut mai mic de acid, inlocuirea laptelui obisnuit cu cel de soia sau de migdale, si renuntarea la aditivii adaugati.