Majoritatea Dietelor Nu Mai Dau Randament Dupa Un An De Zile: Iata Motivul

Majoritatea dietelor dau randament doar temporar.

  • Un nou studiu a descoperit ca majoritatea dietelor ajuta la scaderea in greutate si la scaderea tensiunii arteriale, insa dupa un an, aceste efecte, mult dorite, dispar in mare parte.
  • In cadrul studiului, persoanele analizate au urmat diete renumite precum paleo, keto sau mediteraneana. Dar cam dupa un an, putini au reusit sa tina kilogramele departe.
  • Persoanele interesate sa slabeasca, sau sa se mentina, au nevoie de un plan mai sustenabil decat o simpla urmare a unei diete.

Scaderea in greutate si mentinerea acesteia sunt doua subiecte foarte populare in randul americanilor. Aruncati doar o privire asupra oricarei postari pe Instagram dupa sarbatori sau chiar inainte de sezonul estival.

In timp ce urmarea unei diete are initial rezultate impresionante, un nou studiu international publicat in The BMJ arata ca majoritatea dietelor, indiferent la care ne referim, duc la scaderea in greutate si la reducerea tensiunii arteriale, insa aceste efecte mult dorite dispar in mare parte dupa un an.

Aproximativ 45 de milioane de americani tin o dieta in fiecare an.

Studiul se bazeaza pe rezultatele a 121 de teste aleatorii efectuate pe aproape 22.000 de pacienti. Media de varsta a fost de 49 de ani si fiecare persoana a urmat o dieta cu un nume renumit – precum paleo, keto sau mediteraneana- sau o dieta alternativa de mentinere – precum contorul de macronutrienti – si au confirmat scaderi in greutate si schimbari in factorii de risc cardivasculari.

Conform studiului, dovezile arata ca majoritatea dietelor bazate pe macronutrienti, dupa 6 luni, dau rezultate la scaderea in greutate si imbunatatiri substantiale in factorii de risc cardiovasculari precum tensiunea arteriala. Totusi, dupa 12 luni, efectul asupra eliminarii kilogramelor si a imbunatatirilor asupra factorilor cardiovasculari, dispar in mare parte.

Un studiu asemanator, efectuat in 2018, care a analizat 29 de studii de lunga durata asupra scaderii in greutate, a aratat ca peste jumatate din greutatea pierduta a fost recuperata in mai putin de 2 ani, iar in 5 ani, mai mult de 80% din kilogramele date jos au fost luate inapoi in greutate.

Ceea ce vrea sa sugereze acest studiu este ca persoanele care sunt interesate de scaderea in greutate si mentinerea pe termen lung, au nevoie de un plan mai sustenabil decat o simpla urmare a unei diete.

 


De ce au dietele efecte doar pe termen scurt

 In mod normal, cand cineva incepe o dieta, vede o scadere imediata in greutate, mai ales daca este motivat si se tine de dieta. Insa ulterior, pe masura ce corpul scade in greutate, incetineste si ritmul metabolic si de obicei oamenii uita sa adopte si alte obiceiuri.

“Pe masura ce scadeti in greutate, ritmul dumneavoastra metabolic se intoarce impotriva si ingreuneaza continuarea acestei tendinte descendente,”

a sustinut Sharon Zarabi, direcorul programului bariatric din Spitalul Lenox Hill, New York.

“Trebuie sa fim mai in armonie cu tot ceea ce functioneaza cel mai bine pentru noi, fara sa ne simtim privati, deoarece acest lucru ne determina sa ne intoarcem la stilurile de alimentatie nesanatoase, chiar daca este vorba de macronutrienti, alimentatie la anumite intervale sau control al portiilor.”

 


Cum sa ripostam

 “Cand oamenii incep o dieta, sunt de obicei foarte porniti si ar putea fi mai usor pentru ei sa isi prepare singuri masa sau sa isi depoziteze in frigider mancare sanatoasa,” a spus Despina Hayde-Gandhi, dietetician autorizat in cadrul Programului de Management al Greutatii Langone NYU.

“Pe masura ce trec saptamanile, orice schimbare in comportament au facut la inceput, incepe sa revina din nou. Trebuie sa lucram cu pacientii sa facem o schimbare totala in stilul de viata, nu doar in cel de alimentatie. Acolo vedem o eroare in drumul spre succes.”

 


Ce este o schimbare totala in stilului de viata?

Reteta nu este atat de misterioasa. De fapt, este chiar evidenta. Este vorba despre o alimentatie corecta si miscare fizica. Cel mai important lucru pe care il observa expertii la persoanele dornice sa slabeasca este miscarea fizica. Si restrictiile de calorii sunt bune, insa pentru a le mentine la distanta trebuie sa creasca nivelul de miscare si activitate fizica pentru a creea o masa fara grasime a corpului. Cu cat are mai putina grasime masa corpului unei persoane, cu atat mai avansat este ritmul sau metabolic.

“Este foarte important sa aplicati ceea ce functioneaza pentru dumneavoastra,” a adaugat Hyde-Gandhi.

“Exista o varietate de sfaturi pretutindeni, de la keto la paleo si post intermitent. Unele persoane se simt perfect daca urmeaza oricare dintre acestea, insa anumite persoane se simt groaznic. Trebuie sa identificati ceea ce functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra si sa gasiti un echilibru in structura meselor proprii.”

Ea recomanda o regula de 50-25-25, unde 50% din fiecare masa reprezinta legumele, 25% proteina slaba si 25% carbohidratii bogati in fibra. “Daca urmati aceasta formula, pe langa scaderea in greutate, va veti simti mult mai bine, iar zaharurile din sange vor fi mai echilibrate, ceea ce este de ajutor in mentinerea greutatii dumneavoastra.”

Alte recomandari ale acesteia pentru a va mentine sanatosi sau pentru a slabi sau va mentine includ:

  • 7 ore de somn noaptea;
  • De la 64 la 80 de uncii (1,89-2.36 litri) de apa pe zi;
  • 150 minute de miscare fizica pe saptamana.

“Nu exista o dieta care sa functioneze pentru toti,” a spus Zarabi.

“Conteaza ceea ce functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra si acesta este cel mai sustenabil lucru pe termen lung. Orice schimbare faceti legata de aportul zilnic de mancare, in timp ce va feduceti numarul total de calorii, va va sustine in pierderea in greutate. Intrebarea este pentru cat timp.”