Acasă Cool Cum sa Scadeti in greutate Rapid: 3 Pasi Simpli Sustinuti de Stiinta

Cum sa Scadeti in greutate Rapid: 3 Pasi Simpli Sustinuti de Stiinta

trucuri pentru slabit

Exista multe moduri in care sa dati jos multe kilograme rapid.

Insa, multe regimuri alimentare va lasa senzatia infometare sau insatisfactie. Acestea sunt principalele motive pentru care va poate fi greu sa urmati o dieta.

Totusi, nu toate dietele au acest efect. Dietele cu putini carbohidrati sunt eficiente pentru scaderea in greutate si pot fi mai usor de urmat decat alte diete.

Iata un regim alimentar de slabit in 3 pasi simpli  care implica o dieta saraca in carbohidrati si are scopul sa:

  • Reduca semnificativ apetitul;
  • Duca la o scadere rapida in greutate;
  • Sa imbunatateasca sanatatea metabolismului in acelasi timp.

Reduceti din carbohidrati

Cel mai important pas este sa reduceti din zaharuri, amidon sau carbohidrati.

Daca faceti asta, senzatia de foame scade si ajungeti in final sa consumati mult mai putine calorii(1)

Corpul dumneavoastra, in loc sa arda carbohidrati pentru energie, va incepe de acum sa arda din grasimea stocata pentru a obtine energie.

Un alt beneficiu in reducerea carbohidratilor este ca scade nivelul de insulina, determinand genunchii sa elimine excesul de sodiu si apa. Asfel se reduce gradul de balonare si cantitatea de apa inutila (2, 3 – surse verificate)

Conform unor dieteticieni, nu este neobisnuit sa dati jos pana la 4,5 kg-uneori si mai mult- in prima saptamana de dieta. Aceasta scadere are loc atat din grasimea din corp, cat si din cantitatea de apa.

Un studiu efectuat asupra unor femei sanatoase, dar care sufereu de obezitate, a concluzionat ca o dieta saraca in carbohidrati este mai eficienta decat o dieta saraca in grasimi sau una de scadere in greutate in timp scurt. (4 – sursa verificata)

Cercetarea arata ca o dieta saraca in carbohidrati poate elimina senzatia de foame si poate reduce apetitul, ceea ce va va poate determina sa manancati fara sa va dati seama mai putine calorii.

Luati-o asa, reducerea carbohidratilor poate duce la o simpla si rapida scadere in greutate.


∴ Pe Scurt: Eliminarea zaharurilor si a amidonului sau a carbohidratilor din regimul alimentar va poate reduce apetitul, scadea nivelul de insulina si va poate ajuta sa scadeti in greutate fara sa aveti senzatia de infometare.


Mancati proteina, grasime si legume

 Fiecare masa trebuie sa includa o sursa de proteina, una de grasime si legume slabe in carbohidrati.

Ca regula generala, incercati sa mancati doua sau trei mese pe zi. Daca va simtiti infometat la pranz, includeti si a treia masa.

Formandu-va astfel mesele veti scadea aportul de carbohidrati pana la aproximativ 20-50 grame pe zi.

Proteina.

O parte estentiala a acestui regim este sa mancati proteina din plin.

Dovezile arata ca daca consumati alimente bogate in proteina, poate accelera consumul cu 80-100 de calorii pe zi. ( 5 – sursa verificata)

Dietele mai bogate in proteina pot de asemenea sa reduca poftele si gandurile obsesive la mancare cu 60%, reduc la jumatate dorinta de a rontai noaptea tarziu si va fac sa va simtiti satul. Intr-un studiu, persoanele care au urmat o dieta mai bogata in proteina mancau cu 441 mai putine calorii pe zi.

Cand vine vorba de pierdere in greutate, proteina este un nutrient crucial de luat in calcul.


Sursele sanatoase de proteine includ:

  • Carne: vita, pui, porc si miel
  • Peste si fructe de mare: somon, pastrav si creveti
  • Oua: oul intreg, cu tot cu galbenus
  • Proteina din legume: mazare, leguminoase si soia.

Legume sarace in carbohidrati:

Nu va fie teama sa va umpleti farfuria cu legume sarace in carbohidrati. Sunt pline de nutrienti si puteti manca o cantitate foate mare fara sa depasiti cantitatea neta de 20-50 carbohidrati pe zi.

O dieta bazata in special pe legume si surse de proteina pura contine toate fibrele, vitaminele si mineralele de care aveti nevoie pentru a fi sanatos.

Sunt multe legume sarace in carbohidrati, printre care:

  • Brocoli;
  • Conopida;
  • Spanacul;
  • Rosiile;
  • Gulia;
  • Varza de Bruxelles;
  • Varza;
  • Sfecla mangold;
  • Salata;
  • Castravetele.

Grasimi sanatoase

Nu va fie teama sa mancati grasimi. O dieta saraca in carbohidrati, dar si in grasimi in acelasi timp, poate fi greu de urmat.

Sursele de grasimi sanatoase includ:

  • Uleiul de masline;
  • Uleiul de cocos;
  • Uleiul de avocado;
  • Untul.

∴ Pe Scurt:

Alcatuiti-va fiecare masa din surse de proteina, grasime si legume sarace in carbohidrati. In mod normal aceste mese va vor plasa in intervalul de 20-50 grame de carbohidrati si vor reduce semnificativ gradul de infometare.


Ridicati greutati de trei ori pe saptamana

Nu trebuie sa faceti miscare fizica pentru a slabi in cadrul acestei diete, insa daca o faceti veti avea extra beneficii.

Prin ridicarea greutatilor, veti arde multe calorii si veti preveni incetinirea metabolismului, ceea ce este un efect secundar al scaderii in greutate. ( 6, 7 – surse verificate)

Studiile asupra dietelor sarace in carbohidrati arata ca puteti castiga putin si in masa musculara, in timp ce cantitatea de grasimi din corp scade semnificativ. (8)

Incercati sa mergeti la sala de 3-4 ori pe saptamana pentru a ridica greutati. Daca nu ati mai fost la sala, incercati sa cereti cateva sfaturi unui antrenor.

Daca ridicarea greutatilor nu este o optiune pentru dvs, poate fi suficient sa faceti si niste exercitii de cardio precum mersul pe jos, jogging, alergatul, mersul cu bicicleta sau inotul. Atat exercitiile cardio cat si ridicarea greutatilor va pot ajuta la scaderea in greutate.


∴ Pe Scurt:

Antrenamentul de rezistenta, precum ridicarea de greutati, poate fi cea mai buna optiune. Daca acest lucru nu este posibil, exercitiile cardio sunt si ele eficiente.


Incercati o “realimentare cu carbohidrati” o data pe saptamana.

Daca simtiti nevoia, puteti sa va luati pauza de o zi pe saptamana si sa mancati mai multi carbohidrati. Multe persoane aleg sa faca acest lucru sambata.

Este important sa va tineti de sursele de carbohidrati sanatosi precum ovaz, orez, quinoa, cartofi, cartofi dulci si fructe. Daca trebuie sa trisati o masa si sa mancati ceva nesanatos, faceti-o in aceasta zi.

Limitati-va la o singura zi cu mai multi carbohidrati. Daca nu reduceti suficient cantitatea de carbohidrati, puteti sa nu scadeti deloc in greutate.

Se poate sa acumulati si niste apa pe perioada de realimentare si o veti da jos in mod normal in urmatoarele 1-2 zile.


∴ Pe Scurt:

Se accepta sa aveti o singura zi pe saptamana in care sa mancati mai multi carbohidrati pe zi, dar nu este neaparat.


Dar controlul asupra caloriilor si a portiei?

Nu este necesar sa numarati caloriile, cat timp mentineti foarte scazut aportul de calorii si va tineti de proteina, grasime si legume sarace in carbohidrati.

Totusi, daca doriti sa le numarati, puteti folosi un calculator online gratuit, ca acesta.

Inserati sexul, greutatea, inaltimea si nivelul de activitate. Calculatorul va va spune cate calorii sa mancati pe zi pentru a va mentine greutatea, a scadea in greutate sau a scadea foarte rapid in greutate.

De asemenea puteti descarca gratuit, contorul de calorii usor de folosit de pe pagini web sau magazine de aplicatii. Iata o lista de 5 contoare de calorii pentru a le incerca.


∴ Pe Scurt:

Nu este necesar sa numarati caloriile pentru a scadea in greutate in cadrul acestui regim. Cel mai importat este sa va mentineti nivelul de carbohidrati in intervalul de 20-50 grame.


10 trucuri pentru slabit.

Iata inca 10 trucuri pentru a slabi mai repede:

  1. Mancati un mic dejun cat mai bogat in proteina. Un mic dejun bogat in proteina va poate reduce poftele si aportul de calorii pe parcursul zilei.(9,10 – surse verificate)
  2. Evitati bauturile dulci si sucul de fructe. Acestea se numara printre alimentele care ingrasa cel mai tare. (11)
  3. Beti apa inainte de fiecare masa. Un studiu a aratat ca bautul apei cu o jumatate de ora inainte de masa accelereaza scaderea in greutate cu 44% in timp de 3 luni. (12)
  4. Alegeti alimente care ajuta la slabit. Unele alimente sunt mai potrivite pentru a scadea in greutate spre deosebire de altele. Iata aici o lista de 20 de alimente care ajuta la slabit.
  5. Beti fibra solubila. Studiile arata ca fibra solubila poate contribui la scaderea in greutate. Chiar si fibrele suplimentare, precum glucomanatul, pot fi de ajutor. (13 – sursa verificata)
  6. Beti cafea sau ceai. Cofeina va accelereaza metabolismul cu 3-11%. (14 -sursa verificata)
  7. Alcatuiti-va dieta din toate alimentele. Sunt mai sanatoase, mai satioase si e mai putin probabil sa cauzeze supraalimentare, in comparatie cu mancarea procesata.
  8. Mancati incet. Mancatul pe fuga poate duce in timp la o cresterea in greutate, pe cand mancatul incet va face sa va simtiti mai plin si accelereaza hormonii de scadere a greutatii.
  9. Cantariti-va in fiecare zi. Studiile arata ca persoanele care se cantaresc in fiecare zi sunt mai predispuse sa slabeasca si sa se mentina pentru o perioada mai lunga de timp.
  10. Asigurati-va ca aveti un somn de calitate. Somnul este important din mai multe motive, iar somnul precar este unul din cele mai mari riscuri pentru cresterea in greutate.

Pentru mai multe trucuri de slabit, cititi aici despre 30 de trucuri naturale pentru slabit.


∴ Pe Scurt:

Daca va tineti de regimul in 3 pasi veti reusi sa slabiti foarte repede, iar aplicarea si altor trucuri va face aceasta dieta si mai eficienta.


Cat de repede voi slabi?

Veti putea scadea intre 2.3-4.5 kg,-uneori chiar si mai mult- in prima saptamana a acestui plan de dieta, dupa care veti slabi tot mai mult.

Daca nu ati mai tinut dieta, scaderea in greutate va avea loc si mai repede. Cu cat aveti mai mult de slabit, cu atat veti slabi mai repede.

In primele zile va veti simti putin mai ciudat. Corpul dumneavoastra este obisnuit sa consume carbohidrati si ii va lua timp sa se obisnuiasca sa arda grasimi in locul lor.

Unele persoane experimenteaza “gripa keto” sau “gripa carbohidratilor putini”. De obicei trece in mai putin de cateva zile.

Dupa primele cateva zile majoritatea persoanelor au declarat ca se simt foarte bine, chiar mai energici ca inainte.

Pe langa scaderea in greutate, dieta saraca in carbohidrati va poate imbunatati sanatatea in mai multe feluri:

  • Nivelul de zahar in sange va scadea semnificativ cu dieta saraca in carbohidrati;
  • Trigliceridele tind sa scada;
  • Colesterolul (bun) HDL creste;
  • Se imbunatateste semnificativ tensiunea sanguina;
  • Dieta saraca in carbohidrati poate fi la fel de usor de urmat ca cea saraca in grasimi.

∴ Pe Scurt:

Majoritatea persoanelor scad semnificativ in greutate cu dieta saraca in carbohidrati, insa rapiditatea cu care se intampla depinde de fiecare individ in parte. Dietele sarace in carbohidrati imbunatatesc anumiti indicatori ai sanatatii, precum nivelul de zahar din sange sau colesterolul.


Concluzia

Prin reducerea carbohidratilor si scaderea nivelului de insulina, cu siguranta veti reduce apetitul si infometarea. Ceea ce elimina principalele motive pentru care de obicei este greu de urmat o dieta de slabit.

Cu acest plan, puteti consuma fara restricatii mancare sanatoasa pana la saturatie si totusi sa pierdeti o cantitate semnificativa de gasime. Prima picatura din cantitatea de apa conduce la o picatura pe cantar in doar cateva zile. Eliminarea grasimii dureaza mai mult.

Studiile care au comparat dietele sarace in carbohidrati si cele sarace in grasimi sugereaza ca dieta saraca in carbohidrati va pot ajuta sa slabiti de doua sau trei ori mai mult decat cele sarace in grasimi sau cu restrictie de calorii.(15- sursa verificata)

Daca aveti diabet de tipul 2, discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a face schimbari, deoarece acestea pot reduce nevoia pentru medicamente.