Acasă Familie Cea mai bună modalitate de a elimina rutina din viața ta sexuală

Cea mai bună modalitate de a elimina rutina din viața ta sexuală

În calitate de expert în relații și intimitate, am văzut o mulțime de cupluri care nu se gândeau la divorț și care, din exterior, păreau să aibă o căsnicie fericită deși obișnuiau să facă sex, iar cu timpul, pur și simplu au renunțat la acest obicei. Ceea ce înseamnă că, în realitate, nu le mergea foarte bine.

Știm cu toții că menținerea unei vieți sexuale regulate poate fi un lucru dificil într-o relație de lungă durată. Potrivit celor 29.000 de adulți intervievați de Durex în 2012 într-un sondaj legat de sex, 54% dintre cupluri declară că sunt nemulțumite în dormitor – iar unul din cinci cupluri a încetat să mai întrețină relații sexuale.

Însă, atunci când te afli într-o relație strânsă în care obișnuiai să faci sex și realizezi că nu mai ai parte de acest lucru, devii mai predispus la stres și anxietate. Ești, de asemenea, mai predispus la infecții din cauza imunității scăzute și este posibil să devii mai puțin capabil de a simți intimitate, vitalitate, excitare și conexiune cu partenerul tău. Bineînțeles, există fluctuații cu privire la frecvența raporturilor sexuale pentru majoritatea cuplurilor. În mod normal, cea mai dificilă parte pentru cei care nu mai fac sex este a descoperi modul prin care pot ajunge din nou la acea frecvență normală.

Atunci când te simți frustrat din punct de vedere sexual, poți face ceva surprinzător de simplu – și nu, nu implică nicio „poziție sexuală” în stilul celor promovate de Cosmopolitan sau a-i cumpăra celeilalte persoane o duzină de trandafiri roșii.

Să spunem că vrei să faci sex cu partenerul tău, dar acest lucru nu se întâmplă. Desigur, aveți multe pe cap: jobul, copiii, călătoriile de serviciu – toate acestea sunt obstacole des întâlnite și sunt suficiente pentru a vă împiedica să faceți sex. Alteori, aceste responsabilități funcționează ca o invitație de a fi mai devotat și mai creativ pentru a vă conecta cu partenerul.

Ei bine, dacă aceasta este și situația ta … încearcă să fii sincer cu tine

Poate nu-ți place că partenerul s-a dus să doarmă fără să îți spună noapte bună în ultimele nopți. Poate nu-ți place cum partenera ta s-a purtat cu fiul vostru. Poate că te-a enervat faptul că ea a cheltuit mai mulți bani decât ați stabilit inițial atunci când a cumpărat noua canapea. Poate te-ai săturat să îl vezi lăsându-și rufele murdare pe podea. Ar putea fi vorba despre un inconvenient major sau de o nimica toată. Oricare ar fi fost motivul, acel lucru nu ți-a plăcut și acum ai resentimente.

Poate că resentimentele sunt atât de reduse, încât nici măcar nu le poți depista sau pot fi atât de mari încât te gândești la ele constant de-a lungul zilei, în ciuda faptului că încerci să te concentrezi pe alte lucruri. Indiferent dacă evenimentul declanșator a fost unul mare sau mic, acum te simțiți blocat, constrâns, furios și ai resentimente, iar acest tip de blocaj, constrângere sau supărare nu duce niciodată la o viață sexuală bună.


Deci, ce poți să faci în privința aceasta?

În primul rând, nu îți mai minimiza propria experiență pentru a evita un conflict. Nu mai ține acest lucru în tine pentru că nu știi cum să îl formulezi sau pentru că crezi că nu ar trebui să te deranjeze prea mult. Renunță la acest obicei! Este momentul să spui ceva, să clarifici situația și să găsești o punte comună cu partenerul tău.

Îi învăț pe clienții mei să încerce să soluționeze cu succes problema, cerând mai întâi permisiunea de a avea o conversație.

Iată câteva modalități de a face acest lucru:

„Am ceva important de discutat. Ai timp să vorbim? ”

„Vreau să vorbim despre un aspect mai delicat. Este un moment bun? ”

În acest fel, încerci să obții permisiunea partenerului, dar și să îl avertizezi că ai ceva important de spus și ai nevoie să fii ascultat cu atenție.

Există trei răspunsuri posibile la această întrebare: „da”, „nu” și „încă nu”. Dacă primești răspunsul „încă nu”, acceptă-l și întreabă când ar putea fi un moment potrivit pentru acea discuție. Dacă primești răspunsul „nu”, împărtășește acest articol cu partenerul și încearcă să discuți cu el pentru a clarifica dacă doriți amândoi o relație în care puteți fi sinceri unul cu celălalt.

îndată ce primești un răspuns afirmativ, comunică de ce vrei să discuți cu partenerul tău și ce speri să obții făcând acest lucru.

Ai putea să spui ceva de genul: „Îți spun acest lucru pentru că vreau să mă simt mai aproape de tine și mi-ar plăcea să fac sex diseară, sau, „îți spun acest lucru pentru că m-a apăsat, nu am reușit să trec peste asta și sper că vorbind, vom putea clarifica lucrurile, astfel încât să mă pot simți din nou confortabil în prezența ta.

Sfatul principal este să nu abordezi această problemă într-un mod care să îți scape de sub control sau într-un mod în care îl învinovățești pe celălalt.

Ți-ai identificat problema și poți discuta cu calm despre ea fără a avea rețineri, dar în același timp, fără a îți blama partenerul pentru aceasta (subminându-i astfel capacitatea de a  te asculta).

Aceasta este o tehnică ce se bazează pe curaj și compasiune: înfruntarea unor momente grele aduce mereu rezultate bune. Îndată ce partenerul  înțelege de ce vrei să împărtășiți anumite lucruri și ce speri să obții în acest fel, va fi pregătit să te asculte cu atenție.


În loc să se simtă atacat și să devină, prin urmare, defensiv, partenerul tău va putea să asculte ce ai de zis și să fie alături de tine.

Apoi, mergi mai departe și vorbește despre ce te deranjează: „Atunci când îți lași vasele în chiuvetă, simt că nu mă apreciezi și presupun că nu îți pasă de sentimentele mele. Acest lucru mă face să mă simt lipsită de importanță și, atunci când mă simt așa, îmi este greu să fiu atrasă de tine. ”

Când plănuiești să luăm cina cu prietenii, înainte de a vorbi cu mine, mă simt supărată și ignorată. Mă simt invizibilă și asta mă face să mă retrag din prejma ta, când ceea ce vreau de fapt este să fiu strâns legată de tine și să mă iei în considerare.

Această tehnică nu este o modalitate de a vă reconecta din punct de vedere sexual cu partenerul după o abstinență de șase luni sau șase ani, ci este mai potrivită pentru cuplurile care, în general, au o viață sexuală sănătoasă și nu au mai făcut sex de puțin timp (indiferent ce înseamnă acest interval de timp în cazul lor) .

Din experiența mea, pot spune că este o metodă surprinzător de eficientă. Este nevoie de antrenament ca să faci acest lucru cum trebuie – să îți dai seama care este problema și să îți asumi întreaga responsabilitate pentru experiența ta, în loc de a-l învinovăți pe partenerul tău. Cu toate acestea, se merită efortul de a îți dezvolta această abilitate.

În timpul sesiunilor de terapie pe care le ofer, văd cum cuplurile care folosesc această tehnică trec de la o stare de încordare și resentiment la una de relaxare și iubire. Principalul motiv pentru care sinceritatea funcționează este faptul că o conexiune și intimitate reale sunt construite prin autenticitate și vulnerabilitate.

Când vorbești în mod sincer cu partenerul tău, poate fi foarte dificil atât să exprimi ceea ce te deranjează cu adevărat, cât și să auzi și să interiorizezi criticile. Însă, în loc de a te simți atacată, consideră replicile partenerului tău drept un act de curaj care contribuie la conexiunea voastră.

Articol realizat de Alexandra Stockwell , experta in psihologia cuplurilor. A ajutat mai mult de 1500 de barbati si femei spre drumul catre o viata mai vibranta si mai plina de inteles.