Acasă Sanatate Cât de rău este statul pe scaun pentru sănătatea ta?

Cât de rău este statul pe scaun pentru sănătatea ta?

Stilul de viață asociat societății moderne ne forțează să adoptăm statul pe scaun. Drept urmare, oamenii petrec mai mult timp ca niciodată în poziția așezat.

Cu toate acestea, probabil vă întrebați dacă statul excesiv poate avea efecte negative asupra sănătății.

Acest articol vă va spune dacă statul pe scaun este rău pentru sănătatea dvs.


Oamenii stau mai mult ca niciodată

A sta pe scaun este o postură comună a corpului. Atunci când oamenii lucrează, socializează, studiază sau călătoresc, folosesc deseori această poziție.

Cu toate acestea, asta nu înseamnă că statul pe scaun și alte comportamente sedentare sunt inofensive. Peste jumătate din ziua unei persoane de rând este petrecută în poziția așezat pe scaun, în timpul unor activități precum condusul, lucrul la birou sau vizionarea televizorului.

De fapt, tipicul angajat la birou poate petrece până la 15 ore pe zi stând jos. Pe de altă parte, cei care lucrează în agricultură stau doar aproximativ 3 ore pe zi.

De stiut:   În timp ce statul pe scaun este o postură comună, societatea modernă ne impune adoptarea escesivă a acestei poziții. Angajatul mediu petrece până la 15 ore pe zi în această poziție .


Șederea limitează numărul de calorii pe care le ardeți

Activitățile dvs. zilnice, cum ar fi statul, mersul pe jos și chiar mișcările cele mai mici ard calorii.

Această ardere de energie este cunoscută sub denumirea de termogeneză a activității non-fizice (NEAT), lipsa acesteia este un factor de risc important pentru creșterea în greutate.

Comportamentul sedentar, inclusiv șederea și statul culcat, implică foarte puțin consum de energie. Acest comportament limitează sever caloriile pe care le ardeți prin NEAT.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, studiile raportează că muncitorii din agricultură pot arde cu până la 1.000 de calorii mai mult pe zi decât oamenii care lucrează la birou.

Acest lucru se datorează faptului că muncitorii agricoli își petrec cea mai mare parte a timpului umblând și stând în picioare.

De stiut:  Stând pe scaun sau stând culcat folosești mult mai puțină energie decât stând în picioare sau umblând. Acesta este motivul pentru care angajații de birou pot arde cu 1.000 de calorii mai puțin pe zi decât cei din domeniul agricol.


Șederea crește riscul de a lua în greutate

Cu cât ardeți mai puține calorii, cu atât aveți șanse mai mari să luați în greutate.

Acesta este motivul pentru care comportamentul sedentar este atât de strâns legat de obezitate.

De fapt, cercetările arată că persoanele cu obezitate stau jos în medie cu două ore mai mult în fiecare zi decât oamenii cu o greutate normală.

De stiut: Persoanele care stau jos perioade lungi de timp au mai multe șanse să fie supraponderale sau obeze.


Șederea este corelată cu o moartea timpurie

Datele observațiilor raportate la peste un milion de oameni arată că, cu cât sunteți mai sedentar, cu atât este mai probabil să muriți mai devreme.

De fapt, cei mai sedentari au prezentat un risc mai mare de moarte precoce cu 22-49%.

Cu toate acestea, chiar dacă majoritatea dovezilor susțin această concluzie, unul dintre studii nu a găsit o legătură evidentă între timpul petrecut șezând și mortalitate. Acest studiu a avut unele lipsuri, ceea ce explică probabil de ce acesta a contrazis toate celelalte cercetări asupra acestui fenomen.

De stiut: Dovezile sugerează că un comportament sedentar este corelat cu un risc mult mai mare de moarte prematură.


Comportamentul sedentar este legat de apariția bolilor

Comportamentul sedentar este în mod constant asociat cu mai mult de 30 de boli și afecțiuni cronice, inclusiv o creștere de 112% a riscului de diabet de tip 2 și o creștere de 147% a riscului de boli de inimă.

Studiile au arătat că a merge mai puțin de 1.500 de pași pe zi, sau șederea timp îndelungat fără reducerea aportului caloric, poate provoca o creștere majoră a rezistenței la insulină, care este un factor cheie în diabetul de tip 2.

Cercetătorii consideră că a fi sedentar poate avea un efect direct asupra rezistenței la insulină. Acest efect se poate produce chiar și într-o singură zi.

De stiut: Comportamentul sedentar de termen lung crește riscul de apariție a diverselor afecțiuni precum diabetul de tip 2 și bolile de inimă. Se crede că lipsa de activitate joacă un rol direct în dezvoltarea rezistenței la insulină.

Citeste si : Cele mai bune 13 aplicatii de fitness


Exercițiile nu elimină complet riscul

Deși exercițiile fizice regulate sunt întotdeauna recomandate, acestea nu compensează complet toate riscurile la nivelul sănătății provocate de statul excesiv pe scaun.

Într-un studiu, s-au măsurat indici metabolici a 18 persoane după diferite tipuri de exerciții. O oră de exercițiu intens nu a compensat efectele negative ale inactivității atunci când celelalte ore au fost petrecute stând jos.

În plus, o analiză realizată pe 47 de studii a constatat că statul pe scaun excesiv este strâns legat de rezultate negative la nivelul sănătății, indiferent de cât de multe exerciții fizice o persoană realizează.

Așa cum era de așteptat, efectele negative au fost și mai mari pentru persoanele care rareori au făcut efort fizic.

De stiut: A fi activ fizic este incredibil de benefic, dar exercițiul fizic nu compensează complet efectele negative ale statului pe scaun.


Concluzie

Oamenii din societățile occidentale petrec prea mult timp stând pe scaun.

În timp ce relaxarea poate fi benefică, ar trebui să încercați să reduceți la minimum timpul petrecut stând pe scaun în timpul zilei de muncă.

Dacă lucrați la birou, o soluție este să vă luați un birou la care să puteți lucra în picioare sau să mergeți la câteva plimbări scurte în timpul zilei de muncă.

Reducerea perioadei sedentare este la fel de importantă pentru sănătate ca o dietă hrănitoare și exerciții fizice regulate.